söndag, maj 18, 2008

God kväll i stugan

Häromdagen hittade jag en cd i handskfacket i bilen, som visade sig vara en samling med låtar från förra sommaren och döm om min glädje när jag satt och sjöng med i Lars Winnerbäcks "Solen i ögonen". Underbart! Vore det inte för den kalla vinden som har envisats med att blåsa de senaste dagarna kunde man förmodligen känna att sommaren är påväg. Inte mer än två veckor kvar tills sommaren invigs officiellt med skolavslutningar, dock lär jag nog inte få njuta av lite ledigt annat än på helgerna. Men, mig går det ingen nöd på för det, känns bättre att jobba häcken av sig och ha klirr i kassan att spendera. :)

Helgen får för min del definitivt godkänt. Min Niklas var hemma från armén och det är ju alltid skönt . Drog en sväng till Åminne folkpark på lördag i och med att jag hade lovat att agera chaufför åt min lillasyster. Kan med säkerhet säga att det är roligare att iaktta allt spektakel som pågår där, istället för att vara en del av det. Finland - Sverige matchen som spelades samma kväll var ju också en liten humörhöjare. Hann se så gott som hela sista perioden, och visst var det en fröjd för ögat. ^^ Det är väl nu man borde häva ur sig Ihanaa leijonat, ihanaa! Haha

Har gått och blivit förälskad i de små bishon frisé-hundarna, och jag vill verkligen ha en egen. Tänkte gå en kurs i att ta hand om hundar, så fort jag bara får en susning om när sådana ordnas. Vore verkligen skojigt med en inneboende liten sötsak. ^^

Ska ge mig ut på en joggingrunda nu så sover man gott inatt. :)

Inga kommentarer: