onsdag, maj 28, 2008

I'm in love with the sun

Ja, att jag är! Lite solsken bara, och vips strålar jag ikapp med självaste solen. :) Då är det ju underbart att solen har lyst hela dagen, humöret på topp ^^

Oh, så mycket förberedelser det krävs inför studentfesten. Var hemma och spekulerade lite med mamma idag, det är galet hur hon står i med att putsa, diska, tvätta, damma. (Haha, nu sjunger dom små mössen från Kalle Ankas jul i mitt huvud). Nåja. Snart är dagen kommen, och sen är det över. Man blir ju trots allt inte student så ofta. ^^
Vi diskuterade även Burma idag. På sista sidan i dagens vbl finns en stor bild på små, hungriga barn som sitter hopkurade och värmer varann i regnet. Och jäklar anamma, himmel och pannkaka, samt FY TUSAN vad jag kan bli förbannad på dendär militärjuntan. Sånt konservativt tänkande a'la 1940-tal så det är inte klokt. Omvärlden är upplyst om vad som pågår, lönlöst att försöka förmörka nåt mer. Rädda för folkuppror är dom, militärjuntan. Nå, skulle dom i själen veta att dom agerar korrekt så hade dom inget att oroa sig för. Nu är ju inte fallet så. Kan inte förstå varför omvärlden inte har satt sig emot ännu, det som pågår strider ju mot alla mänskliga rättigheter. Kom igen FN, reagera. Och militärjuntan -ät ägg.

Blev lite mindre positiva ord där, och inte är det någon högt uppsatt gubbe som läser dom heller men visst är det skönt att få avreagera sig lite ibland.

Lillebror kom över ikväll igen på ett glas hallonsaft, har nästan blivit lite av en vana såhär på tisdag- och onsdagkvällar. Inte mig emot :)

Imorgon ska jag, Jessica och Katten ut på språng på stan i jakt på små presenter till våra klassföreståndare. Blommor är väl detdär traditionella, men lite mer påhittiga än så borde vi nog kunna vara. Borde också öva på talet som vi ska hålla i stadshuset på lördag. Jaiks. Har inte ännu kommit underfunn med hur jag ska kunna hålla masken när jag ska predika formellt. Föreslog åt rektorn att vi skulle försöka få publiken att göra vågen för oss studenter, dock var hon inte av samma åsikt. Haha. På nåt vis ska vi nog kunna ta udden av det formella talet, lite spex skadar ju aldrig.

En annan måste dra nu, tänkte leta mig till sängs aningen tidigare än annars idag. :) Nattnatt! Kram

Inga kommentarer: