måndag, oktober 12, 2009

Vid mitt hjärta.

Varje år sen sjunde klass har jag stött bröstcancerforskningen genom att köpa Rosa bandet. Cancer är ju något som berör mig starkt eftersom att jag förlorat min mormor, farmor och farfar i det, och jag önskar verkligen att dom insamlade pengarna kan göra någon nytta. Ni Vasa-bor, är det någon som vet om man kan köpa det omtalade "Rosa armbandet" någonstans i stan?

Förutom Rosa bandet finns det ju andra färgers band vilka jag tycker att borde uppmärksammas mer:
Röda bandet - Stöd i kampen mot AIDS
Blåa bandet - Stöd i kampen mot prostatacancer
Vita bandet - Stöd i kampen mot kvinnomisshandel
Gröna bandet - Stöd i Kampen mot Gyncancer
Gråa bandet - Stöd i kampen mot barnarbete
Lila bandet - Stöd  i kampen mot trafficking
Turkosa bandet - Stöd för neurologisk forskning



3 kommentarer:

Nina Hägen sa...

Man kan köpa rosa bandet på lindex, som säljer varje år :)

Emilia sa...

Jo det vet jag, men ARM-bandet? :)

sophia sa...

köpte rosa armbandet på hard rock café här i barcelona :) vet dock int var man kan köpa de i vasa..